درد های زانو و نحوه تشخیص آن
نوشته شده توسط : محمد

درد زانو که در مفصل بین استخوان ران و ساق پیدا می شود ، درد مفصل است و چند حالت دارد : گاهی بدون ورم است گاهی با ورم و گاهی نیز مفصل آب می آورد و اگر این درد زانو در دو طرف زانو در طول پا امتداد پیدا کند عرق النساء یا سیاتیک نامیده می شود .

درد زانو

درد زانو

درد زانو که در مفصل بین استخوان ران و ساق پیدا می شود ، درد مفصل است و چند حالت دارد : گاهی بدون ورم است گاهی با ورم و گاهی نیز مفصل آب می آورد و اگر این درد زانو  در دو طرف زانو در طول پا امتداد پیدا کند عرق النساء یا سیاتیک نامیده می شود . در زیر به برخی از راههای تسکین و درمان درد زانو اشاره کرده ایم . امیدواریم استفاده کافی را از آن ببرید .

درمان درد زانو

جهت معالجه درد زانو تا زمانی که در مفصل ورم نباشد درد مفصل از رطوبت است و احتیاج به داروهای ضمادی و خوراکی دارد . از جمله داروهایی که به صورت ضمادی برای درد زانو مصرف می شود می توان مخلوط آب غوره و نمک طعام عصاره یا له شده پیاز عنصل با آب غوره – آبی که توکلیجه در آن جوشیده باشد ، روغن بادام شیرین – روغن های گرم مزاج مانند روغن کنجد یا روغن زیتون – سالیسیلات محلول در آبگرم را نام برد و جهت خوراکی می توان از حب های درشت منیزی که به قدر نخود درشت باشند به مدت سه روز و روزی سه عدد میل نمود و اگر حب های کوچک باشند باید روزی نه عدد خورده شود تا سه روز و برای اینگونه افراد راه رفتن و گرم نگهداشتن و حمام های گرم و آب های معدنی گرم و وان پر از آب داغ که در آن قرار گیرند بسیار نافع است . و چنانچه در محل مفصل ورم باشد مزاج آن گرم است و باید همراه با مداوای مربوط چند عدد زالو نیز در روی ورم مفصل انداخته شود .

به گزارش بخش اخبار پزشکی سایت اسان طب ،دوای اصلی درد زانو  یا درد مفاصل از هر نوع که باشد گرم مزاج باشد یا سرد مزاج یا به صورت سیاتیک روماتیسمی سورنجان است که به صورت ذیل مصرف می گردد . ابتدا سورنجان – توکیجه – اصل سوس – هلیه سیاه – تخم کرفس که از هر کدام مقدار دو مثقال را دم کرده و آب دارو را پس از صاف نمودن جوشانده به عنوان نرم کننده و آماده کننده برای مداوا به نام منضج می خورند و فردای آن روز یکی از داروهای زیر را به عنوان مسهل می خورند : مقدار هشت تا ده مثقال روغن کرچک یا پنج مثقال سنای مکی و پنج مثقال گل سرخ را جوشانده و می خورند . اگر دسترسی به سنا نبود می توان مقدار چهار مثقال مغز میوه فلوس را مصرف نمود و روزی که مسهل خورده می شود نباید نان یا میوه های خام همراه آن خورده شود .

می توان جهت ادامه درمان درد زانو  یا در مواقعی که خوردن مسهل مقدور نیست استخوان قلم گوسفند را سوزانده و به صورت زغال در آورد سپس پودر نموده و با پودر سورنجان مخلوط و در کپسول نموده و روزی دو سه کپسول قبل از صبحانه تا چند روز خورده شود .

منبع مطلب دردزانو : سایت آسان طب

http://asanteb.com/





:: بازديد از اين مطلب : 357
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لينک بک لينک